Humboldt-Universität zu Berlin - Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät - Institut für Asien- und Afrikawissenschaften

Vergangene Termine

  • 2016-10-24T09:00:00+02:00
  • 2016-10-24T10:00:00+02:00
  • IAAW, Inv. 118, Raum 217
Oktober 24 Montag 2016

Zeit: 09:00

IAAW, Inv. 118, Raum 217

Am Mo, 24. Oktober 2016 findet zwischen 09:00-10:00h (s.t.) in Raum 217 in der Invalidenstr. 118 die öffentliche Verteidigung der Masterarbeit von Frau JUDITH GASCH (M.A.-Studiengang Moderne Süd- und Südostasienstudien) statt. Thema der M.A.-Arbeit: “Pride of India” Nation, nationale Identität und Nation-Building im aktuellen Sportlerbiopic des Hindi-Mainstream Kinos. Gutachterinnen: Prof. Dr. Nadja-Christina Schneider Dr. Kristina Roepstorff Interessierte sind herzlich eingeladen.

  • 2016-07-21T18:15:00+02:00
  • 2016-07-21T20:00:00+02:00
  • Konfuzius-Institut an der Freien Universität Berlin, Goßlerstr. 2-4 ,14195 Berlin
Juli 21 Donnerstag 2016

Zeit: 18:15

Konfuzius-Institut an der Freien Universität Berlin, Goßlerstr. 2-4 ,14195 Berlin

Eine gemeinsame Veranstaltung des Konfuzius-Institut an der Freien Universität Berlin mit Prof. Dr. Bettina Gransow, Ostasiatisches Seminar der Freien Universität Berlin, und Prof. Dr. Henning Klöter, Seminar für Ostasienstudien der Humboldt-Universität zu Berlin

  • 2016-07-14T18:00:00+02:00
  • 2016-07-14T20:00:00+02:00
  • IAAW, Raum 217 (2. Stock)
Juli 14 Donnerstag 2016

Zeit: 18:00

IAAW, Raum 217 (2. Stock)

Nuclear Hallucinations is a film, which claims to be a documentary, and it is centered around the anti-nuclear struggle against the Kudankulam Atomic Power Project in South India. In a context where cases of sedition and waging of war against the state are filed against anti-nuclear protesters, the film attempts to question the totalitarian nature of pro-nuclear assertions through comic modes. Satirical impersonations, performance and ironic renderings of jingoistic rhetoric work together to form a narrative that explores the tragic absurdity of constructing nuclear power plants on a tsunami affected coast. This narrative tries to ascertain the relation between the production of “scientific facts” about the “safe” nature of the nuclear project and violence against anti-nuclear protestors, including police firing. Anti-nuclear activists, villagers and performers who appear in the film engage with the farcical dimension of these “facts” and this raises larger questions about how authoritarian knowledge claims are asserted through the documentary form.